Proti koncu vsakega leta Finančna uprava Republike Slovenij, Generalni finančni urad izda dohodninsko lestvico, v kateri so navedene olajšave za naslednje leto in njihove višine. V prispevku bomo na kratko predstavili, kako izgleda tak dokument.
Prvi del dokumenta
Dohodninska lestvica v svojem prvem delu označuje stopnjo dohodnine glede na neto letno davčno osnovo. Višji kot so prihodki, višja stopnja dohodnine se obračuna. Takoj pod to tabelo se nahaja tudi tabela, preračunana na eno dvanajstino zgornjih vrednosti, kar pomeni, da gre še za mesečno neto mesečno davčno osnovo.
Drugi del dokumenta
V drugem delu dokumenta so navedene davčne olajšave, na podlagi katerih se vrednost davkov smiselno zniža. Tako je naprej obravnavana splošna olajšava, katere vrednost je odvisna od predvidene vsote skupnega dohodka v naslednjem letu. Višji kot je mesečni bruto dohodek iz delovnega razmerja, manjša splošna olajšava je seveda predvidena. Kaj pa, če zaposleni ne želi, da se mu pri izračunu akontacije upošteva splošna olajšava? Potem se ta zmanjša na določeno vrednost (za leto 2018 je ta znašala 275,22 €).
Potem so tukaj še druge olajšave. Ena izmed njih je osebna olajšava, ki je namenjena invalidom s 100 % telesno okvaro. Posebna osebna olajšava v sklopu dohodninske lestvice pripada osebam, ki imajo status dijaka ali študenta.
Naslednja rubrika so posebne olajšave, ki se delijo na tiste za vzdrževane otroke in tiste za vsakega drugega vzdrževanega družinskega člana. Več otrok kot je v družini, višji je znesek olajšave. Posebno visoka pa je vrednost olajšave, če gre za otroka, ki potrebuje posebno nego in varstvo.
Posebna rubrika, ki jo lahko zasledimo na koncu je še ena olajšava. Ta se nanaša na prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje in se obračunava na letni ravni.
Na podlagi vseh zbranih podatkov si lahko vsak sam prek dohodninske lestvice izračuna, koliko ta znaša v njegovem primeru. Več kot je olajšav, bolj se ta tudi zniža.